Wednesday, March 31, 2010

What a mistake!





Read more...

Tuesday, March 30, 2010

گونه گذاری ، بایدها و نبایدها

زیباسازی چهره قدمتی برابر با حیات انسان بر روی كره خاكی دارد . در گذشته انجام ورزش ها ، استفاده از كرم ها و ماسك های گوناگون به ویژه گیاهی مد نظر بوده و امروزه به واسطه پیشرفت طب ، جراحی ، لیزر و تكنیك های مختلف مثل پروتز و تزریق به زیبا كردن و رفع چروك و یا لك و نیز افزایش حجم اعضا مختلف صورت مثل گونه ، لب كمك كرده است .



ژل ها تركیبات پر كننده ای هستند كه با پر كردن شیارها باعث پر شدن چروك ها ، رفع لاغری دست و صورت ، گودی زیر چشم ها ، افزایش حجم لب ، گونه ، چانه و نیز اندام می شود و این تركیبات حتی برای پر كردن فرو رفتگی های ضایعاتی چون سالك و آبله و .... نیز تغییرات محدود در حالت بینی كاربرد دارند . در واقع ژل ها چروك های عمیق و گودی ها را پر كرده و از آنها برای برجسته كردن گونه و لب استفاده می شود و اثرشان بین ۶ ماه تا ۶ سال می باشد . تركیبات پر كننده به دو نوع موقت و دائمی تقسیم می شوند . ژل های موقت شكل كلاژن هاو هیالورونیك اسیدها بوده و اسامی مختلفی مانند ژوودرم ، رو فیلان ، روی درم ، ماتریدكس و .... دارند . ژل های دائم در اصل همیشگی بوده اما چون بعد از گذشت ۵ تا ۶ سال كوچك تر شده و بافت های بدن نیز تحلیل می روند ، ماندگاری آنها را باید بین ۵ تا ۱۰ سال در نظر گرفت امروز ژلهای دائم به طور عمده شامل پلی آكریل امید و پلی متیل متا كریلات می باشند . مطالعات و تحقیقات متعدد بر روی برخی انواع آن كه در اروپا طی سی سال گذشته استفاده شده نشان داده كه نه تنها هیچ گونه حساسیت ، سرطان زایی ، مسمومیت و .... با آن وجود نداشته بلكه غیر قابل جذب و تجزیه بودن ، تطابق كامل با بافت پیوندی بدن یكنواختی آن نیز به اثبات رسیده است . ژل دائمی با انواع پاژ ( اوكراین ) و آكرامید ( سیویسی ) موجود است . ایجاد عوارضی مثل حساسیت و واكنش نسبت به نوع آكرامید خیلی كم تر است و با توجه به این كه فرمول هر دو ژل دارای ماندگاری یكسانی می باشد ، تفاوت عمده در میزان درجه خلوص و مواد افزودنی به ژل پاژ و بسته بندی و تكنولوژی تولید آن ها بوده و ژل پاژ برای جاهای ظریف مانند لب و خط خنده مناسب نمی باشد . برای گونه هم از ژل پاژ استفاده می شود چون میزان ژل های دیگر مانند آكرامید یك سی سی بوده كه برای گونه كم می باشد زیرا برای لاغری صورت و یا گونه گذاری در هر ظرف نیاز به حداقل ۲ سی سی ژل می باشد و هزینه استفاده از این نوع ژل نیز نسبت به انواع دیگر كم تر است .
در مورد ژل های موقت از آن جایی كه خیلی از این نوع ژل ها نوعی پروتئین بوده و بدن آن ها را به عنوان مواد بیگانه شناسایی نمی كند در نتیجه معمولا عوارضی نیز مشاهده نمی شود و حتی در موارد نادر چنان كه دچار عوارضی بشوند چون به تدریج بدن این مواد را جذب و تجزیه می كند ، هیچ گونه عارضه ماندگاری باقی نخواهد گذاشت .

اما در مورد ژل های دائم گاهی عوارضی همچون حساسیت و حتی عفونت و گاهی جا به جایی ژل مشاهده می شود كه برای پرهیز از‌ آن اولا در مورد افرادی كه سابقه بیماری های اتوایمیون شدید مانند لوپوس و روماتیسم و سندرم نفروتیك و نیز بیماری های سیستمیك مانند دیابت ، بهتر است به طور كلی تزریق انجام نشود . ثانیا برای جاهای ظریف تر بهتر است فقط از انواع مرغوب استفاده شود و ثالثا حجم مقدار ماده تزریق شده زیاد نباشد .

Read more...

تعیین فاصله


روزی ملانصرالدین از یکی از دوستان خود پرسید: فاصله مابین تهران و قزوین چند فرسخ است؟

گفت: بیست و چهار فرسخ

ملا گفت، حال اگر گفتي، فاصله قزوين و تهران چقدر است؟

گفت: آنهم بيست و چهار فرسخ

ملا گفت: نبايد چنين باشد، زيرا ميبينم فاصله عيد قربان تا عاشورا يكماه است، و حال آنكه فاصله بين عاشورا و عيد قربان يازده ماه است 


Read more...

AIDS or swine flue?





Read more...

There I fixed it!





Read more...

This carrot is a man





Read more...

Fail - Is she getting to understand?



I don't think so

Read more...

Fail - Jesus condom?





Read more...

Fail





Read more...

Lonely life





Read more...

چرا بهتر است که از لینوکس به جای ویندوز استفاده کنیم؟


چرا بهتر است که از لینوکس به جای ویندوز استفاده کنیم؟

۱. چون لینوکس نسبت به ویندوز سیستم‌عامل امن‌تری است
۲. چون لینوکس رایگان است
۳. چون لینوکس واقعاً می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند
۴. و از همه مهم‌تر، چون لینوکس نرم‌افزار آزاد است


۱. چون لینوکس نسبت به ویندوز سیستم‌عامل امن‌تری است

هیچ کس دوست ندارد فایل‌هایی که در رایانه‌اش دارد، با یک ویروس به کلی از بین بروند یا آسیب ببینند. این فایل‌ها ممکن است عکس‌هایی باشند که با دوربین دیجیتالی گرفته شده‌اند، و یا موسیقی‌هایی باشند که با دقت بسیاری جمع‌آوری شده‌اند. در رایانه‌های شرکت‌ها، این فایل‌ها ممکن است اسناد حسابداری شرکت باشند و ازبین‌رفتن آن‌ها می‌تواند فاجعه تلقی شود. لینوکس از این نظر امن‌تر از ویندوز است.
چرا لینوکس امن‌تر است؟
امنیت یک سیستم‌عامل، با تعداد ویروس‌ها و برنامه‌های خرابکار دیگری که برای آن نوشته می‌شوند، نسبت عکس دارد. تعداد ویروس‌هایی که در هر ماه برای ویندوز نوشته می‌شود، بسیار بیشتر از تعدادی است که برای لینوکس نوشته می‌شود. (لازم به ذکر است که ویروس‌ها اغلب فقط در یک سیستم‌عامل می‌توانند خرابکاری کنند.) این پدیده دو دلیل دارد:
نخست این که تعداد کاربرانی که با ویندوز کار می‌کنند، هنوز بسیار بیشتر از لینوکس است (حدود ۹۰ درصد از رایانه‌های جهان از ویندوز استفاده می‌کنند، حال آن که سهم لینوکس فقط حدود ۴ درصد است). بنابراین، طبیعی است که ویروس‌نویسان خرابکار، خرابکاری خود را برای سیستم‌عاملی انجام دهند که کاربران بیشتری دارد.
لینوکس و بیشتر نرم‌افزارهایی که در آن اجرا می‌شود، متن‌باز (Open-Source) هستند و بنابراین همه می‌توانند کدهای منبع آن را ببینند و از سازوکار داخلی آن‌ها سردربیاورند و حتی آن را بهبود ببخشند. بنابراین اگر کسی یک اشکال امنیتی را در لینوکس پیدا کرد، انگیزهٔ بیشتری برای رفع این اشکال دارد تا نوشتن یک ویروس و سوءاستفاده از آن اشکال. در مورد ویندوز اوضاع برعکس است.ویندوز متن‌باز نیست و کسی نمی‌تواند سازوکار داخلی آن را کشف کند. بنابراین، اگر کسی اشکالی را در ویندوز پیدا کرد، تنها کار خلاقانه‌ای که می‌تواند انجام دهد این است که با نوشتن یک ویروس، دیگران را از ضعف سیستم‌عاملی که با آن کار می‌کننند آگاه کند و به شرکت سازندهٔ ویندوز، یعنی مایکروسافت، بقبولاند که این مشکل باید رفع شود.
گذشته از این، لینوکس به عنوان یک نرم‌افزار، واقعاً امنیت بیشتری نسبت به ویندوز دارد. سازندگان لینوکس از همان ابتدا به فکر نوشتن یک سیستم‌عامل مطمئن و امن بودند و کار خود را بر این اساس پیش بردند. ولی ویندوز در اصل با هدف راحت‌تر شدن کار با رایانه توسعه یافت و امنیت در آن چندان مطرح نبود. مسائل امنیتی بعداً برای سازندگان ویندوز اهمیت پیدا کردند و به تدریج به ویندوز اضافه شدند.
یکی دیگر از عوامل تعیین‌کنندهٔ امنیت یک نرم‌افزار این است که هیچ کارکرد ناخواسته‌ای نداشته باشد. بعضی از برنامه‌ها علاوه بر کارهایی که کاربر از آن‌ها انتظار دارد (مثلاً پخش یک موسیقی یا نوشتن روی یک لوح فشرده) اطلاعات و تنظیمات شخصی کاربران را هم، بدون این که کاربر بداند، از راه اینترنت به شرکت سازندهٔ نرم‌افزار ارسال می‌کنند. یا بعضی دیگر از برنامه‌ها به اجبار پیام‌های تبلیغاتی یا درخواست‌هایی برای پرداخت پول به کاربر نشان می‌دهند. لینوکس و اغلب نرم‌افزارهایی که در آن اجرا می‌شوند و متن‌باز هستند، هیچ کدام از این کارهای ناخواسته را انجام نمی‌دهند.
۲. چون لینوکس رایگان است

متأسفانه در ایران بسیاری از نرم‌افزارها به طور غیرقانونی به کار می‌روند که این کار در عرف بین‌المللی جرم تلقی می‌شود. (البته استفادهٔ غیرقانونی از نرم‌افزارها مختص ایران نیست.) استفاده از نرم‌افزارهای قفل‌شکسته از نظر اخلاقی نادرست است و نقض حقوق برنامه‌نویسانی است که آن را با صرف هزینه و وقت بسیار زیاد تولید کرده‌اند. یکی از راه‌های برون‌رفت از این مشکل رواج دادن فرهنگ رعایت حقوق تولیدکنندگان نرم‌افزار و پرداخت هزینهٔ واقعی این نرم‌افزارها است. (هرچند که این هزینه گاهی بسیار بیشتر از چیزی است که ما انتظار داریم.) ولی راه آسان‌تر استفاده از نرم‌افزارهایی است که واقعاً رایگان هستند و نیازی به پرداخت هزینه ندارند. لینوکس و اغلب نرم‌افزارهایی که در آن اجرا می‌شوند رایگان هستند. در سال‌های اخیر، کیفیت این نرم‌افزارها بسیار بهتر شده و به رقیبی جدی برای نرم‌افزارهای تجاری تبدیل شده‌اند.
۳. چون لینوکس واقعاً می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند

شاید مهم‌ترین دلیلی که برای استفاده نکردن از لینوکس بیان می‌شود، این باشد که لینوکس نمی‌تواند کارهایی را که در ویندوز انجام می‌دهیم، انجام دهد. این گفته تا حد بسیار زیادی نادرست است. نرم‌افزارهای بسیار متنوعی برای انجام هر نوع کاری در لینوکس وجود دارند؛ مثلاً نرم‌افزارهای اداری که کار آفیس مایکروسافت را انجام می‌دهند، نرم‌افزارهای گرافیکی که کار فوتوشاپ را می‌کنند، نرم‌افزارهای اینترنتی و چت، ابزارهای برنامه‌نویسی بسیار قدرتمند و نرم‌افزارهای پخش موسیقی تنها برخی از نرم‌افزارهایی هستند که در محیط لینوکس اجرا می‌شوند.
لینوکس امکانات بسیار زیادی برای کار با زبان فارسی هم دارد. حتی برخی از نرم‌افزارهای لینوکس، محیط کاربری کاملاً فارسی دارند؛ چیزی که در دنیای ویندوز خیلی کم پیدا می‌شود.
۴. و از همه مهم‌تر، چون لینوکس نرم‌افزار آزاد است

لینوکس و اغلب نرم‌افزارهایی که در آن اجرا می‌شوند تحت مجوز جی‌پی‌ال (GPL) یا سایر مجوزهای نرم‌افزارهای آزاد منتشر می‌شوند. این مجوزها به کاربران نرم‌افزارها اجازه می‌دهند تا برای هر منظوری از نرم‌افزار استفاده کنند و حتی آن را تغییر دهند و بهبود ببخشند و برنامهٔ بهبودداده‌شده را دوباره منتشر کنند. لازمهٔ این آزادی این است که کدهای منبع نرم‌افزار در اختیار همه باشد. نرم‌افزارهای غیرآزاد، مثل خود ویندوز، حتی اگر رایگان هم باشند، معمولاً هیچ‌کدام از این اجازه‌ها را به کاربران خود نمی‌دهند.
آزاد بودن نرم‌افزار باعث می‌شود تا افرادی که در تولید آن سهیم هستند، محدود به یک شرکت خاص نباشند، بلکه تمام کاربران از سراسر دنیا بتوانند آن را بهبود ببخشند و توانایی‌های جدیدی را به آن اضافه کنند. در واقع نرم‌افزارهای آزاد با مشارکت داوطلبانهٔ برنامه‌نویسانی از سراسر دنیا نوشته می‌شوند. سیستم‌عامل لینوکس هم به همین ترتیب ساخته شده و گسترش یافته است. نمونهٔ دیگری از نرم‌افزارهای آزاد، که در ویندوز هم اجرا می‌شود، مرورگر اینترنتی فایرفاکس است.
وقتی از یک نرم‌افزار آزاد استفاده می‌کنید، این آزادی را دارید که هر طور که بخواهید از آن استفاده کنید و اگر نیاز به امکانات بیشتری داشتید خودتان نرم‌افزار را مطابق نیازهای خود تغییر دهید یا برنامه‌نویسانی را استخدام کنید که این کار را برایتان انجام دهند. این کار درمورد برنامه‌های تجاری امکان‌پذیر نیست، زیرا کد منبع آن نرم‌افزارها فقط در اختیار شرکت سازنده است و کسی جز او نمی‌تواند تغییری در نرم‌افزار ایجاد کند. لینوکس نرم‌افزار آزاد است و این برای یک سیستم عامل، به عنوان مهم‌ترین نرم‌افزار در هر رایانه، می‌تواند برتری بسیار بزرگی باشد.
لینوکس به درد چه کسانی نمی‌خورد؟

اگر رایانه نقش بسیار کم‌اهمیتی در زندگی‌تان دارد.
اگر حوصله یا فرصت آشناشدن با یک محیط جدید رایانه‌ای را ندارید. مهاجرت از ویندوز به لینوکس و پیدا کردن راه‌هایی که کارهای سابق‌تان را با آن انجام دهید، می‌تواند کمی وقت‌گیر باشد.
اگر معتاد بازی‌های رایانه‌ای سه‌بعدی هستید که در ویندوز اجرا می‌شوند (و در لینوکس هنوز نمی‌توانند اجرا شوند).
محتویات این صفحه تحت اجازه‌نامهٔ GNU Free Documentation License در دسترس است.

Read more...

Monday, March 29, 2010

Naughty boys





Read more...

IQ of Iranian


كشور ما ایران با ضریب هوشی متوسط 84 رتبه 97 را بین 185 كشور جهان دارا می‌باشد


چراIQ ایرانیان روبه نزول است؟



مهاجرت گسترده نخبگان و فقر عامل کاهش ضریب هوشی ایرانیان عنوان شده‌اند
: شهرام یزدانی،دانشیار دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی: علام میانگین ضریب هوشی 84 برای ایرانی‌ها، سبب تعجب بسیاری از نخبگان ایران گردید. عده‌ای با انكار این آمار درصدد اعتراض به آن برآمده‌اند، اما برای اینجانب، این آمار هیچ‌گونه جای تعجبی نداشت، زیرا این موضوع را در سال 1379 در سخنرانی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تحت عنوان نظریه ترقیق هوشی (Intellectual Dilution) پیش بینی كرده بودم. در این مقاله به اختصار علل افت میانگین ضریب هوشی در كشور را بررسی خواهم كرد و سپس به راهكارهای مقابله با این رخداد تلخ خواهم پرداخت.

ضریب هوشی چیست و اهمیت آن در چیست؟

ضریب هوشی IQ یك نسبت است كه از تقسیم سن عقلی بر سن تقویمی ضربدر صد به دست می‌آید. اگر سن عقلی با سن تقویمی یكسان باشد، ضریب هوشی صد می‌شود ولی در بعضی مواقع در بعضی افراد سن عقلی بیشتر می‌شود كه این فرد هوشی بیشتر از سایر افراد دارد.


برای به دست آوردن سن عقلی راه‌های زیادی وجود دارد و معمولا كارشناسان از تست‌های خاصی استفاده می‌كنند كه جنبه‌های مختلفی مانند تشخیص الگوها، قدرت حافظه كوتاه ‌مدت، استفاده فرد از واژه‌ها، سرعت محاسبه فرد، درك روابط یا جبر، اطلاعات عمومی، محاسبات ریاضیات، درك فضایی، منطق و املا را ارزیابی می‌كند.


اخیرا در مورد صحت نتایج آزمون‌های هوش متداول شبهات زیادی وارد شده است. انجمن روان‌شناسی آمریكا در سال 1995 هوش را به عنوان «توانایی فهم مسایل پیچیده، انطباق موثر با تغییرات محیطی، یادگیری به دنبال تجربیات، استفاده از اشكال مختلف استدلال و فایق آمدن بر مشكلات از طریق تفكر» تعریف كرده است.

این انجمن بر این موضوع تاكید دارد كه آزمون‌های متداول هوش به هیچ وجه توانایی سنجش چنین سازه انتزاعی پیچیده‌ای را ندارد. مطالعات متعدد، ارتباط مثبت و قوی بین ضریب هوشی با موفقیت تحصیلی، میزان درآمد، سطح سلامت، طول عمر و سطح اجتماعی و ارتباط منفی و قوی با بی‌كاری و ارتكاب جرایم را نشان داده است. به این ترتیب موضوع ضریب هوشی پایین یا افت ضریب هوشی و در مقابل آن سازوكارهای ارتقای ضریب هوشی به یك مقوله راهبردی اجتماعی و اقتصادی در بسیاری از كشورها تبدیل شده است. به این ترتیب دستیابی به میانگین ضریب هوشی بالاتر یكی از ابزار توسعه و به طور هم‌زمان یكی از دستاوردهای مهم توسعه محسوب می‌گردد.


ضریب هوشی اقوام و ملل

مطالعات فراوانی روی تفاوت متوسط ضریب هوشی در كشورهای مختلف صورت گرفته است.
میانگین ضریب هوشی در آمریكا و انگلستان حدود 100 است. این عدد برای شهروندان ژاپنی، چینی، كره‌ای، هنگ كنگی و تایوانی 105 و برای تركیه، كشورهای خاورمیانه و جنوب آسیا بین 78 و 90 و برای كشورهای آفریقایی پایین تر از صحرای آفریقا بین 65 تا 75 است. در این میان كشور ما ایران با ضریب هوشی متوسط 84 رتبه 97 را بین 185 كشور جهان دارا می‌باشد.هوش یك سازه انتزاعی مولتی فاكتوریال محسوب می‌شود و هنگامی كه صحبت از تفاوت ضریب هوشی بین دو فرد می‌شود تفاوت‌های ژنتیكی، تفاوت‌های محیط فیزیكی، تفاوت‌های محیط روانی و تفاوت‌های آموزشی به خصوص در دوران كودكی می‌تواند توجیه كننده تفاوت ضریب هوشی باشد، اما هنگامی كه با تفاوت میانگین ضریب هوشی میان دو كشور یا دو نژاد مواجه می‌شویم قایل شدن به تفاوت ژنتیكی، به نوعی به معنای وجود نژاد برتر (ژن برتر) است.


در واقع در توجیه تفاوت ثروت ملل در طول تاریخ توجیهات زیادی آورده شده است. منتسكیو (1748) آب و هوای معتدل را مهم‌ترین علت برای ثروت ملل می‌دانست، آدام اسمیت (1776) مهارت‌های انسانی، تخصص‌گرایی و وجود یك بازار آزاد را عامل اصلی توسعه فرض می‌كرد، توماس مالتوس در سال 1817 شناسایی عوامل موثر بر فقر و ثروت ملل را مهم‌ترین چالش پژوهشی در حوزه اقتصاد سیاسی می‌داند.

دیوید لاندز و ساموئل‌هانتینگتون عوامل فرهنگی (سخت‌كوشی، نظم، آرمان‌های بزرگ، همگرایی اجتماعی، احترام به كار، ارزش قایل شدن برای تحصیلات) را مهم‌ترین عامل موفقیت و ثروت ملل می‌دانند. در این میان یكی از جنجال برانگیزترین دیدگاه‌ها توسط ریچارد لین (2002) مطرح شده است، ریچارد لین ریشه‌های ثروت و فقر ملل مختلف را در هوش و استعداد ذاتی آنان می‌داند و قایل به برتری ژنتیكی بعضی از اقوام و نژادها در مقایسه با سایرین است. موضوع ژن برتر و نژاد باهوش‌تر موضوعی است كه در طول تاریخ به كرّات از سوی گروه‌ها و رهبران نژادپرست (مانند نازی‌ها و صهیونیست‌ها) اعلام شده است، اما تاكنون هیچ یك از شواهد ارایه شده نتوانسته است برتری هوشی یك قوم یا نژاد نسبت به سایر اقوام را به تفاوت‌های ژنتیكی مابین آنان نسبت دهد.

جدای از عوامل ژنتیكی، عوامل محیطی متعددی روی ضریب هوشی تاثیر می‌گذارد وضعیت تغذیه‌ای به خصوص در دوران كودكی، استرس‌ها و تروماهای روانی، فقر عاطفی و ارتباطی و كمیت و كیفیت تحصیلات همگی بر ضریب هوشی تاثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، نوزادانی كه از شیر مادر محروم‌اند ضریب هوشی كمتری دارند. ضریب هوشی كودكان مبتلا به كم‌خونی 5‌ تا 10 درجه كمتر از حد طبیعی برآورد شده است. كمبود ید نیز باعث كاهش آموزش‌پذیری كودكان شده و ضریب هوشی آنها را به میزان 5 تا 13 ( در موارد كمبود شدید ید تا 30 درجه، فوروارد كننده!) امتیاز كم می‌كند. به این ترتیب می‌توان در نظر گرفت كه فقر و ضریب هوشی پایین هر یك دیگری را تشدید می‌كنند و یك چرخه معیوب را تشكیل می‌دهند. این امر بخشی از ضریب هوشی پایین در كشورهای آفریقایی و جنوب آسیا را توجیه می‌كند.

مهاجرت نخبگان و ضریب هوشی
مهاجرت انتخابی نخبگان اثری مخرب بر توسعه ملل می‌گذارد. بدیهی است كه بار توسعه و پیشرفت جوامع بر دوش هوشمندان و نخبگان هر جامعه‌ای است. حال وقتی در یك جامعه شرایط به گونه‌ای باشد كه نخبگان در گذر زمان آن را ترك می‌كنند، نه تنها خروج آنها مستقیماً جامعه را متاثر می‌كند، بلكه در دراز مدت، ذخیره ژنتیكی كشور را نیز فقیرتر می‌كند و در نسل‌های آتی، روند انتقال ضرایب بالای هوشی به «نسل‌های آینده» با اختلال مواجه می‌شود. این امر در مورد كشور اسكاتلند طی بیش از نیم قرن به دقت مطالعه شده است. از اوایل قرن بیستم، هر ساله تعداد زیادی از افراد تحصیل كرده اسكاتلندی به انگلستان مهاجرت می‌كنند. درصد متوسط مهاجرت سالانه تحصیل كردگان دانشگاهی از اسكاتلند به انگلستان 17.2 درصد و ضریب هوشی متوسط این مهاجران 108.1 می‌باشد.
این موضوع سبب شده است كه میانگین ضریب هوشی اسكاتلندی‌ها به طور متوسط در هر نسل یك امتیاز نسبت به نسل قبل كاهش پیدا كند و اسكاتلندی‌ها در اواسط قرن بیستم به كم‌هوش‌ترین ملت اروپایی (با میانگین ضریب هوشی 97) تبدیل شدند. در واقع، یك نخبه علمی یا اقتصادی كه از كشور خارج می‌شود، تنها دانش و استعداد فردی یا مقداری ثروت مادی از كشور خارج نمی‌كند، بلكه ژن‌های نخبگی و كارآمدی را نیز با خود می‌برد تا نسل‌های بعدی او در خارج از كشور مادری از آن بهره مند شوند و جوامع میزبان‌شان را از آن بهره‌مند سازند وضعیت كشور ما ایران در میان كشورهای در حال توسعه مشابه وضعیت اسكاتلند در میان كشورهای توسعه یافته است. بر اساس آمار صندوق بین المللی پول، ایران با ضریب مهاجرت 15 درصد، رتبه اول را در میان 61 كشور توسعه نیافته و در حال توسعه دارا می‌باشد و می‌توان تخمین زد كه در طی سه دهه اخیر حداقل سه واحد از ضریب هوشی متوسط ایرانی‌ها صرفا به سبب مهاجرت كاهش پیدا كرده است.


مهاجرت نخبگان تنها سبب كاهش میانگین ضریب هوشی ملل نمی‌شود، بلكه این كشورها را از نوابغ تهی می‌سازد. با نگاهی به فهرست اسامی افرادی مانند لئوناردو داوینچی (ضریب هوشی220)، گوته (210)، پاسكال (195)، نیوتن (190)، لاپلاس (190)، ولتر (190)، دكارت (185)، گالیله (185)، كانت (175)، داروین (165)، موزارت (165)، بیل گیتس (160)، كوپرنیك (160) و اینشتین (160) به‌سادگی درمی‌یابیم كه توسعه دانش بشر در طول تاریخ بیش از هر چیز مرهون افراد نابغه می‌باشد. نوابغ همان كسانی هستند كه توان حل پیچیده‌ترین مشكلات یك كشور را دارا می‌باشند و مسوولیت راهبری كشور را در وضعیت‌های بحرانی بر عهده دارند. تاثیر نوابغ روی توسعه جوامع به حدی است كه می‌توان عبارت معروف «ملتی كه قهرمان ندارد هیچ چیز ندارد» را با جمله «ملتی كه نوابغ را در راس مدیریت خود ندارد، به هیچ جا نخواهد رسید» جایگزین كرد.



كنترل موالید و ضریب هوشی

بررسی‌های متعدد ارتباط بین هوش و تحصیلات و همچنین ارتباط میان تحصیلات و تبعیت از سیاست‌های كنترل موالید را به اثبات رسانده است. ضریب هوشی متوسط 20 درصد پرهوش جامعه حدود 115 و ضریب هوشی متوسط 20 درصد كم‌هوش جامعه حدود 85 می‌باشد. اگر فرض كنیم كه میزان زاد و ولد در گروه كم‌هوش جامعه تنها 30 درصد بیش از میانگین جامعه و میزان زاد و ولد در گروه پر هوش جامعه 30 درصد كمتر از میانگین جامعه باشد، میانگین ضریب هوشی نسل دوم از محاسبه زیر به دست می‌آید:

0.2x1.3x85) + (0.6x1x100) + (0.2x0.7x115) = 98.8

به این ترتیب می‌توان انتظار داشت كه میانگین ضریب هوشی هر نسل 1.2 امتیاز از میانگین ضریب هوشی نسل قبل كمتر شود.

تحلیل فوق به خوبی می‌تواند آمار توصیفی ارایه شده از سوی نهادهای بین‌المللی را توجیه نماید، اما اصلاح این وضعیت نیازمند اتخاذ رویكردی مداخله‌ای و همه‌جانبه است. اتخاذ تمهیدات و سیاست‌های علمی برای فقرزدایی و مقابله با شكاف رو به فزونی طبقاتی، توجه به مدیریت عوامل خطرزای سلامت و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، حمایت و مدیریت علمی نخبگان و تلاش برای متوقف و معكوس نمودن سیر مهاجرت نخبگان و بازنگری علمی سیاست‌های كنترل جمعیت تنها بخشی از رژیم‌درمانی ملتی است كه به تدریج هوش خود را از دست می‌دهد.

منبع: نشریه پزشكی سپید


Read more...

Guess who is new in hollywood?





Read more...

[STORY] A woman goes to the doctor

A woman goes to the doctor, beaten black and blue. . . . .

زنی با سر و صورت کبود و زخمی سراغ دکتر میره

Doctor: "What happened?"
دکتر می پرسه: چه اتفاقی افتاده؟



Woman: "Doctor, I don't know what to do. Every time my husband comes home drunk he beats me to a pulp..."

خانم در جواب میگه: دکتر، دیگه نمی دونم چکار کنم. هر وقت شوهرم مست میاد خونه، منو زیر مشت و لگد له می کنه.

Doctor: "I have a real good medicine against that: When your husband comes home drunk, just take a cup of green tea and start gargling with it... Just gargle and gargle".
دکتر گفت: خبو دوای دردت پیش منه: هر وقت شوهرت مست اومد خونه، یه فنجون چای سبز بردار و شروع کن به قرقره کردن. و این کار رو ادامه بده.

2 weeks later she comes back to the doctor and looks reborn and fresh again.
دو هفته بعد،اون خانم با ظاهری سالم و سرزنده پیش دکتر برگشت.

Woman: "Doc, that was a brilliant idea! Every time my husband came home drunk I gargled repeatedly with green tea and he never touched me.
خانم گفت: دکتر، پیشنهادتون فوق العاده بود. هر بار شوهرم مست اومد خونه، من شروع کردم به قرقره کردن چای و شوهرم دیگه به من کاری نداشت.

Doctor: "You see how keeping your mouth shut helps!!!
دکتر گفت: میبینی اگه جلوی زبونت رو بگیری خیلی چیزا حل میشن!!



Read more...

Toilet of the month





Read more...

اینجا وطن است












Read more...

Sunday, March 28, 2010

Conceptual 'CTRUS' football with GPS and stuff

Conceptual 'CTRUS' football gets loaded with sensors, don't need no pump

We've heard of soccer balls that play a tune when kicked, sure, and we're pumped to see the World Cup in 3D, but it's not often that someone comes up with a serious technological makeover for the sport that's nearly as old as life itself. CTRUS, however, is just that -- a theoretical revolution in soccer that begins with the all-important ball. To start with, a reinforced elastic structure means that CTRUS doesn't require any air. (So long, pump.) Next, GPS and RFID chips keep track of the ball's position at all times, and tell it to light up in different colors when it scores a goal or is accomplice to a nefarious violation. (Farewell, referee.) Last but not least, the sphere itself will report back with accelerometers that measure the ball's kick force and travel speed, and a camera that could (with magical software stabilization, of course) actually film action from the ball's own POV. Sadly, the ball is just a concept from an undercover marketing agency, but since we're dreaming, we urge its creators to add a second camera. Just imagine just how immersive it would be to have your face booted in at 130km/h in glorious 3D. Or, just peek the concept videos after the break.





Read more...

Ice age macbook

Read more...

Clementine-player - A cross-platform music player based on Amarok 1.4


Clementine
 is a modern music player and library organiser. Clementine is a port of Amarok 1.4, with some features rewritten to take advantage of Qt4.
Features

* Search and play your local music library
* Listen to internet radio from Last.fm and SomaFM
* Load M3U and XSPF playlists
* Edit tags on MP3 and OGG files, organise your music
* Download missing album cover art from Last.fm
* Cross-platform - works on Windows, Mac OS X and Linux
* Native desktop notifications on Linux (libnotify) and Mac OS X (Growl)
Install clementine player in Ubuntu
First you need to download .deb package from here . Once you have .deb package install by double clicking on this or run the following command from your terminal.
sudo dpkg -i clementine_0.2_i386.deb
Screenshots

Read more...

We're all babies inside





Read more...

Steve McGhee



Steve McGhee

Steve McGhee

Steve McGhee

Steve McGhee

Steve McGhee

Steve McGhee

Steve McGhee

Steve McGhee

Steve McGhee


Read more...